Monday, August 10, 2009

DIAM-DIAM UBI, KADANG2 BERISI JUGA...(",)


Aktiviti Suksis 2009

Alhamdulillah…diriku dan kawan-kawan telahpun menyertai sebuah perlawanan antara Kor Suksis Zon Tengah 2009 yang bertempat di Universitu Putra Malaysia (UPM).

Antara sukan-sukan yang dipertandingkan adalah bola sepak, bola tamper, bola jarring badminton antara pegawai dan akhir sekali… FUTSAL,

Saya? Diriku mewakili Kor Suksis UiTM, Shah Alam dalam perlawanan futsal wanita. selaku Defend…Emm…Boleh tahan… Kalau nak tahu, inilah kali pertama diriku menyertai permainan futsal dan sememangnya sebelum ni tak pernah pun. Kiranya bolehlah setelah mengikuti latihan yang diadakan setiap petang.

Fuh! Penat jugak. Ada sekali tue, masa adegan kejar mengejar bola dengan salah seorang penyerang UKM, diriku tak semena-mena dirempuh dari arah hadapan…Adoi!!!
Apa lagi, diriku tersembam ke belakang. Cuba anda bayangkan… Pipi kiri seperti terhentak sesuatu dan lengan tangan kanan terseliuh.

Pengadil ada tanya, “ OK ke?...” Tapi, dengan senyuman paksa, angguk je, geleng tak… hehe… Memang rasa lemah sangat, tak bleh nak gerak sangat tangan ni…. Tapi, dengan tekad dan azam yang kuat, diriku terus mara kehadapan….Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan, yer tak?

Namun, walaupun kesakitan itu masih terasa ketika bermain, tapi langsung tak mematahkan semangat yang telah tersemat di lubuk hati. Apapun, itu sahajalah peluang yang ada untuk kami mara ke final. Kiranya ku tahu… Rupa-rupanya telah tercipta suatu kenangan terindah di sebalik kedukaan yang melanda…
Apa yang menggembirakan kami adalah saat-saat mendengarkan sorakan penuh meriah daripada pasukan kami tatkala UiTM diumumkan sebagai JOHAN KESELURUHAN bagi Kor Suksis Zon Tengah bagi tahun 2009… dan berkongsi takhta kejuaraan dengan Universiti Malaya (UM).

Maka, kedengaranlah sorakan @ trademark kami…

UiTM… Go Go Go
Apa yang penting…. Kerjasama
Ewah-ewah UiTM

Alhamdulillah… kejayaan milik kami akhirnya. Walaupun penat, namun ia seolah-olah ‘hadiah’ yang amat bernilai kepada kami. Terima kasih kepada jurulatih-jurulatih yang telah mengajar kami setiap minggu.
Wassalam.



2 comments:

  1. salam...wah, pandai simah main bola yerk?...boleh la lepas ni jadi kapten hmb5fb main bola ke futsal k?....

    ReplyDelete
  2. Waa'laikumsalam, insya-Allah, sekiranya berpeluang...

    ReplyDelete